Україна, 04655, м. Київ, вул. Г. Сковороди, 2 корпус 6, кім. 410, тел.(044)425-60-42, 425-77-37 (факс)

Університет Бергена

Проект кафедри фінансів представлено на міжнародній конференції

Аспірантка кафедри фінансів Первін Дадашова разом із колегами Девідом Вітом (Університет м. Бергена, Норвегія) та Катериною Ганіною (Ірпінська спеціалізована школа № 2, Україна) представили власний дослідницький навчальний проект на міжнародній конференції "Systems Thinking & Dynamic Modeling Conference for K-12 Education" що проходила в США. 

 

З 2012 року група системної динаміки Університет м. Бергена (Норвегія) та кафедра фінансів НаУКМА співпрацюють у рамках проекту «Learning Economics with Dynamic Modeling». Організаційним принципом цієї співпраці є «тренувати тренерів», тобто крім вивчення методів системної динаміки та здобуття досвіду моделювання студенти та викладачі НаУКМА розвивають засновані на системній динаміці навички навчання, керівництва та наставництва. Саме в цьому руслі з’явився несподіваний результат співробітництва, який відбувся ще до того як у рамках проекту нова ініціатива щодо вивчення системної динаміки у школах була оформлена і профінансована. Одна з аспірантів кафедри Первін Дадашова, яка вивчала системну динаміку у Бергені, після повернення в Україну, виступила у ролі наставника для учениці 10-го класу Ірпінської спеціалізованої загальноосвітньої школи № 2 Катерини Ганіної.

Шляхи, якими університети можуть бути залучені до шкільної освіти є надання доступу до сучасних методологій вчителям та студентам, а також наставництво в разі, якщо останні виявляють зацікавленість в опануванні певних технік. У 2015 – 2016 навчальному році Катерина Ганіна вирішила взяти участь у дослідницькому конкурсі МАН, а НаУКМА підтримала це бажання надавши професійну підтримку та консультацію. Дослідницькою метою Катерини було створити модель пенсійної системи України для того аби пояснити принципи її дії школярам. Для того щоб описати проблеми що мають місце із пенсійним забезпеченням в Україні було створено модель системної динаміки. Оскільки модель мала виконувати перш за все навчальні ціні, Катерина включила велику кількість різноманітних опцій для тестування можливих змін у пенсійному забезпеченні. З використанням моделі було проведено годинний семінар для школярів  10 та 11 класів Ірпінської спеціалізованої загальноосвітньої школи № 2.

Використання моделі на семінарі виявилося успішним з точки зору досягнення навчальної мети. Після семінару знання пенсійної системи учнями було вищим ніж до його початку, більшість студентів могли наприкінці запропонувати релевантні та збалансовані заходи для того, аби покращити вітчизняну систему пенсійного забезпечення. Біля 80 % школярів вказали, що використання моделі спрощує розуміння складних систем, а більш ніж половина бажала б дізнатись більше про моделювання. Отже можна зробити висновки, що системна динаміка може зробити суттєвий внесок до навчального процесу на шкільному рівні в Україні, крім того що вона може ефективно застосовуватися як метод дослідження.

Результати описаного проекту зацікавили і міжнародну спільноту науковців та викладачів. Так 24–26 червня Первін Дадашова, Катерина Ганіна та Девід Від презентували результати своєї роботи на міжнародній конференції "Systems Thinking & Dynamic Modeling Conference for K-12 Education" що проходила у м. Уелслі, Масачусетс, США. Доповідачі поділилися історією своєї ініціативи, враженнями від використання системної динаміки в навчанні та викладанні. Варто зауважити, що результати українських колег приємно вразили усіх учасників конференції, вони були приємно здивовані, що в Україні існує така щільна співпраця між різними навчальними закладами, що школи усіляко підтримують університети у подібних проектах, готові до застосування сучасних інструментів та нових відкриттів.

Ви тут: Головна Міжнародна співпраця Університет Бергена Проект кафедри фінансів представлено на міжнародній конференції